יום חמישי, 29 במרץ 2012

מה כוללת הפגישה הראשונה עם פסיכיאטר?


בדומה לפגישה עם רופא משפחה, כך גם פגישה עם פסיכיאטר מתחילה באבחון ושלילה של בעיות אחרות. פסיכיאטר מתוקף תפקידו שואל לגבי הסימנים מהם סובל המטופל ומתי הם התחילו וכיצד הם משפיעים על התפקוד היומיומי. לאחר מכן, הפסיכיאטר ימשיך בבדיקה גופנית או נוירולוגית במטרה לשלול בעיות אחרות. 
איך עובד טיפול משפחתי?

טיפול בחרדה - מדוע השיטות הקונבנציונאליות לא עובדות
חרדה הינה הרגשה של מתח, עצבנות ודאגה שבמקרים מסוימים מפריעה לתפקוד היומיומי של האדם. שיטות טיפול בחרדה רגילות אינן יעילות במיוחד כיוון שהן מסתמכות על ההנחה של פרויד, שבאמצעות ניתוח הרגשות יהיה ניתן להעלים את החרדה. מחקרים מראים כי המערכת הלימבית, קרי מערכת מרכז הרגשות שולטת במרכז התהליכים הרציונלים, ולכן קשה יותר להעלים רגשות. אם כן, אחת השיטות היעילות ביותר להפחית את החרדה היא באמצעות ביופידבק. שיטה באמצעותה מחברים אלקטרודות לגופו של האדם והן מראות את כל הרגשות שלו.
טיפול בחרדה - איך מטפלים בזה?

מהם המקרים בהם יש לפנות לקבלת טיפול משפחתי
ישנם כמה מקרים בהם ניתן לפנות לקבלת טיפול משפחתי.
  • מקרים של בעיות התנהגות של אחד מהילדים במשפחה - כלומר, כאשר אחד מהילדים מתנהג בצורה חשודה שלא תואמת את ההתנהגות שלו יש לשקול לפנות לקבלת טיפול משפחתי. כמו למשל, כאשר הילד אינו מקבל את הסמכות של ההורים.
  • קשיים של מתבגרים בגיל ההתבגרות – הורים  רבים אינם מבינים מה עובר על ילדיהם בתקופה של גיל ההתבגרות. בגיל ההתבגרות עוברים על המתבגרים שינויים רבים פיזיים וגופניים. לעיתים הורים רבים לא יכולים להתמודד עם השינויים שחלים בבית ופונים לקבלת טיפול מקצועי.

תגובה 1:

  1. השאלה שמעסיקה אותי היא עד כמה ניתן לסמוך על הפסיכיאטריה המודרנית, מכיוון שהניצול הכלכלי בתחום עולה על גדותיו כמו גם מספר תביעת רשלנות נגד התנהלותו של הממסד הפסיכיאטרי.

    השבמחק