יום חמישי, 29 במרץ 2012

בעקבות שינוי בחוק הפסיכולוגים: פסיכולוגים שאינם קלינים יוכלו לטפל בפציינטים


איפה מוצאים פסיכולוגים מומלצים?
התיקון לחוק הפסיכולוגים שעבר במליאת הכנסת בשנה שעבר שינה לחלוטין את עולם הפסיכולוגיה. לפי חוק הפסיכולוגיה אך ורק פסיכולוג קליני מוסמך לעסוק בטיפול נפשי. פסיכולוג קליני הינו מי שסיים תואר שני בפסיכולוגיה ובסיום התואר ביצע התמחות קלינית כדי לקבל את הרישיון לעסוק כפסיכולוג. בעקבות החוק שעבר בכנסת מעתה גם פסיכולוגים שאינם קלינים יוכלו לטפל באנשים. לעיתים ההכשרה של פסיכולוגים שאינם קלינים לא שונה משל פסיכולוגים קלינים. מצד אחד, מדובר בשינוי מבורך, הרי לציבור יהיו אנשי מקצוע שיהיה ניתן לפנות אליהם. מצד שני, כעת יהיה צורך בחקיקה שתקבע מי יהיה רשאי לעסוק בתחום וכך תמנע מהתחום להיות פרוץ.

היכן ניתן למצוא פסיכולוגים מומלצים
במידה ואתם מחפשים פסיכולוגים מומלצים ניתן למצוא שמות של פסיכולוגים מומלצים באתרי אינטרנט בתחום הפסיכולוגיה, וכן מעיון מפנקס הפסיכולוגים שניתן לעיין בו באופן חופשי באתר משרד הבריאות. אנשים המחפשים פסיכולוגים מומלצים מחפשים את האנשים שיוכלו לפנות אליהם בעת צרה. פסיכולוג צריך להיות איש מקצוע שצריך לראות את טובת הלקוח לפני הכול. 


 
מה ניתן לעשות בעת זוגיות במשבר
אחת הדרכים להתמודד עם זוגיות במשבר הוא טיפול זוגי במהלך שלושה חודשים ועד לשנה. במהלך טיפול זוגי הזוגות מקבלים שיעורי בית כלומר, מטלות המאלצות אותם להתמודד עם השינוי שחל בחייהם. שיעורי בית יכולים להיות למשל, פגישה בבית קפה. בפגישה בבית קפה בני הזוג יכולים לשבת ולדבר על הנושאים שהועלו במהלך הטיפול.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה