יום חמישי, 29 במרץ 2012

כיצד מתבצע טיפול בחרדה חברתית מול מחשב


רוב האנשים רגילים לחשוב על טיפול פסיכולוגי כעל טיפול שמתבצע אחת לשבוע בקליניקה של הפסיכולוג. אולם, בעקבות מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב במעבדת החרדה של החוג לפסיכולוגיה מגלה כי יש דרכים אחרות להגיע לטיפול לאו דווקא השיטה המקובלת היא זו שמביאה לתוצאות. שיטת הטיפול החדשה איננה כוללת מפגשים עם פסיכולוג, אלא ישיבה מול מחשב. אנשים הסובלים מחרדה חברתית לגלות בעזרת המחשב מדוע הם מתנהגים בדרך מסוימת. טיפול בחרדה חברתית מול מחשב עשוי להתבצע כך: אנשים הסובלים מחרדה חברתית יושבים מול מחשב, במשך 8 מפגשים, כאשר על צג המחשב מופיעות תמונות של פרצופים כעוסים ופרצופים נטרלים. אנשים הנוטים הסובלים מחרדה חברתית יבחרו בפרצוף הכועס. וכך יהיה ניתן לזהות המוקד המפריע ולהקטין אותו במידת האפשר על ידי החלפת הפרצוף הכועס בניטראלי. על פי המחקרים תשומת הלב של אנשים הסובלים מחרדה חברתית התמקדה כעת בפרצוף הניטראלי. מדובר בטיפול חדש יחסית המבטיח תוצאות מרהיבות תוך מספר פגישות. מתיאור השיטה עולות לא מעט שאלות כגון, כיצד הם בדקו את רמת החרדה,האם נבדרה רמת החרדה מיד לאחר הטיפול. 
טיפול בדיכאון - איך עושים את זה?
  
טיפול בדיכאון בקרב קשישים באמצעות תרופות
קשישים רבים סובלים מדיכאון כתוצאה מחוסר תפקוד. במקרה כזה בני המשפחה חייבים להתערב בכדי לבחור את הטיפול המתאים ביותר עבור הקשישים. טיפול בדיכאון בקרב קשישים באמצעות תרופות נחשב ליעיל במיוחד, כיוון שרוב התרופות זמינות.אולם, עשויה להתעורר בעיה לשלב את התרופות עם תרופות אחרות.לכן לפני שמחליטים לבחור בטיפול באמצעות תרופות יש צורך לבחון את המצב. 


כיצד משכנעים אדם להגיע אל פסיכיאטר
כיצד משכנעים אדם להגיע אל פסיכיאטר היא אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב בני משפחה המעוניינים להביא את בן המשפחה לטיפול. ישנם מצבים בהם אדם מתנגד לקבל טיפול, אבל מתנהג בדרך שפוגעת בבני המשפחה שלו. במקרה הזה יש צורך לגלות נוקשות ולהציב תנאים, על מנת שיבין שיש צורך לשנות את התנהגותו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה