יום חמישי, 29 במרץ 2012

מהי פסיכותרפיה גופנית


פסיכותרפיה היא שם כולל לסוגים שונים של טיפולים. פסיכותרפיה מחברת בין הגוף למחשבה, מתוך מחשבה כי החיבור בין הגוף והנפש הוא חיבור שלם. החיבור בין הגוף והמחשבה חושף בפני אנשים אפשרויות חדשות. בגוף האדם מצויים זיכרונות ורגשות. החוויות של האנשים מטבעות בהם מגיל צעיר והגוף הוא זה שמאותת לאנשים שהגיעה השעה לעצור לחשוב על האופן בו אנו חיים את חיינו.   
מה ההבדל בין פסיכותרפיה לפסיכולוגיה?

היתרון של  טיפול פסיכולוגי באינטרנט למתגוררים בחו"ל
רשת האינטרנט הפכה זה מכבר לפופולארית בבתים רבים. לכן אין זה פלא שגם טיפול פסיכולוגי באינטרנט הפך לפופולארי במיוחד. אם בעבר אנשים פנו לטיפול בגלל שהם לא יכלו להגיע למקום, כיום אנשים פונים לקבלת טיפול פסיכולוגי באינטרנט מתוך בחירה. עבור אנשים המתגוררים בחו"ל טיפול פסיכולוגי באינטרנט מהווה אופציה נוחה למדי. בשונה מטיפול פסיכולוגי רגיל, טיפול פסיכולוגי באינטרנט דורש חיבור לאינטרנט, מצלמה, רמקול ותוכנה באמצעותה ניתן לשוחח עם הפסיכולוג.
טיפול פסיכולוגי - האם זה מתאים גם עבורי?

טיפול בדיכאון – מהי השיטה הנרטיבית
כל אחד מאיתנו חווה ימים קשים בהם אין חשק לצאת מהמיטה. לעיתים יום כזה הופך לעוד יום ועשוי להגיע לשבוע, ובסופו של דבר מצב הרוח עשוי להשתפר. אך יש אנשים שהתחושה הזאת מלווה אותם במשך תקופה ארוכה  יותר. במקרה הזה יש חשש לדיכאון קליני. עקרונות השיטה הנרטיבית מבוססים על הסיפורים שבני אדם נוהגים לספר לעצמם זאת במטרה כדי להעניק משמעות למציאות בה הם חיים. טיפול בדיכאון המבוסס על השיטה הנרטיבית מתמקד בסיפורים שונים שאנשים סיפרו לעצמם במשך כל החיים. המטפל בגישה הזאת מנסה לבחון מהו הסיפור הנכון כדי לטפל בבעיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה