יום חמישי, 29 במרץ 2012

מה כולל טיפול בדיכאון חורף


כאשר עונת החורף באה אנשים רבים מרגישים שינויים במצבי הרוח, עייפות, חוסר תיאבון וירידה בתפקוד. תסמינים אלה ידועים כדיכאון חורף. לפי מחקרים דיכאון חורף נפוץ בקרב נשים יותר מאשר גברים. אולם, בני אדם מגיבים בצורה שונה לשינויים במזג האוויר. אחת הדרכים להתגבר על דיכאון חורף הוא טיפול התנהגותי. באמצעות טיפול בדיכאון באופן התנהגותי ניתן להבין ולהפנים דרכי התמודדות חדשות עם המציאות. 
פסיכותרפיה הוליסטית היא כלי אבחון יעיל

מהי פסיכותרפיה הוליסטית
פסיכותרפיה הוליסטית היא שיטת טיפול הכוללת טכניקות טיפוליות שונות מתפיסות שונות. בבסיס השיטה התייחסות כוללת לגוף ולנפש של האדם כמכלול שלם. תפיסת האדם כשלם עשויה להוביל לטיפולים שונים מתוך ראייה כי לא ניתן להפריד בין הגוף והנפש. אחד הכלים בהם ניתן לאבחן את האדם לפי פסיכותרפיה הוליסטית הוא פענוח ציורים של מבוגרים. מדובר בכלי אבחון יעיל במיוחד המאפשר למטפל הצצה אל נפשו של המבוגר.   
פנקס פסיכולוגים - מושג שחייבים להכיר

מהו פנקס פסיכולוגים
פנקס פסיכולוגים הינו רשימה של כל הפסיכולוגים הזכאים לעבוד כפסיכולוגים. על פי סעיף 12 לחוק הפסיכולוגים קיימת חובת רישום בפנקס הפסיכולוגים. פסיכולוג שנרשם בפנקס פסיכולוגים חייב להיות בעל תואר בפסיכולוגיה. כיום בעידן הטכנולוגי פנקס פסיכולוגים ניתן לעיון באתר האינטרנט של משרד הבריאות, כך כל אחד יכול להיכנס לאתר של משרד הבריאות ולראות מיהם הפסיכולוגים המורשים לעבוד במקצוע. בעת בחירת פסיכולוג חשוב מאד לוודא שיש לו רישיון והוא יכול לעבוד כפסיכולוג. רישום בפנקס פסיכולוגים מהווה הוכחה כי הפסיכולוג היושב מולכם הוא אמין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה