יום חמישי, 29 במרץ 2012

מהי המטרה של אבחון פסיכודידקטי



אבחון פסיכודידקטי נועד לאתר את מקור הקשיים הלימודיים והרגשיים של התלמידים. איתור קשיים הנעשה באופן מוצלח יסייע לבנות תוכנית עבודה מתאימה עבור התלמידים שתקדם את אותם בהישגים, וכאשר יש צורך להפנות אותם לקבלת טיפול מתאים. אבחון פסיכודידקטי מיועד לתלמידים בשני מצבים האחד, כאשר מקור הקושי אצלם זוהה. השני, כאשר גורמים מוסמכים בדקו את התלמידים והחליטו שיש צורך באבחון.
טיפול זוגי - מציל את הזוגיות

מה נדרש מבני זוג במסגרת טיפול זוגי
בני זוג הפונים לגורם מקצועי לצורך קבלת טיפול זוגי עושים זאת במטרה לשנות את דפוסי החיים כפי שהיו מקובלים עד עתה. טיפול זוגי מחייב את בני הזוג לדחוק הצידה הרגלים ישנים ולאמץ הרגלים חדשים. אצל רוב הזוגות מתקיים משחק נסתר ולא מודע.במשחק הזה בני הזוג שמים מעליהם שכבת הגנה המונעת מבני הזוג להתמודד עם פחדים ורגשות. בנוסף, בני זוג מגלים קושי להיפרד ולראות כל אחד מהם כיחידה נפרדת. במסגרת טיפול זוגי בני זוג צריכים להשיל את שכבות ההגנה ולהיות מוכנים ללכת להתקדם לקראת שינוי.

כיצד  טיפול פסיכולוגי למתבגרים יכול לסייע להם במהלך גיל ההתבגרות 
טיפול פסיכולוגי במתבגרים מכוון עבור בני נוער, ומסייע להם להתמודד עם אתגרים שונים במהלך גיל ההתבגרות. במהלך גיל ההתבגרות מתבגרים רבים חשים צורך לפנות לגורם חיצוני ולשתף אותו בכל המתרחש, מה שהופך מקור לקונפליקטים בקרב ההורים והמתבגרים. אולם, שיתוף של גורם מרכזי יכול להקל על המתבגרים בשיתוף המצוקות שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה