יום חמישי, 29 במרץ 2012

מהם ההשלכות של הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים


מערכת החינוך מכירה את התופעה של הפרעות קשב וריכוז בילדים. לעומת זאת, התופעה של הפרעות קשב וריכוז בקרב מבוגרים איננה זוכה לפרסום רב וכתוצאה מכך מעטים יודעים כיצד להתמודד איתה. ההשלכות של הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים כוללות פגיעה בהישגיים אקדמיים, קשיים ביצירת קשרים חברתיים, החלפת מקום העבודה ועוד.
איך עושים אבחון פסיכודידקטי?

מה כולל אבחון פסיכודידקטי
הפרעות קשב וריכוז הם דבר שצריכים לטפל בהם
אבחון פסיכודידקטי כולל תהליך של מיפוי התנהגויות למידה של תלמיד בנושאים שונים כמו חשבון, כתיבה ועוד. אבחון פסיכודידקטי בוחן את יכולת הלמידה של התלמיד וכן את התפקוד הרגשי. מטרתו של המבחן היא לזהות לקויות למידה. אבחון פסיכודידקטי כולל: מבחן אינטליגנציה מלא, מבחנים שונים הבודקים את התפקוד הקוגניטיבי. מיומנויות למידה וכן תפקוד רגשי. אבחון פסיכודידקטי מאפשר קבלת תמונת מצב כוללת על הישגו של התלמיד תוך בניית תוכנית לימודים מתאימה עבורו.  

במה מתמקד ריפוי בעיסוק לאוכלוסיית הקשישים
ריפוי בעיסוק לאוכלוסיית הקשישים מתמקד במספק פרמטרים.
·         מערכת החוש - ככל שעובר הזמן אוכלוסיית הקשישים עשויה  לסבול מירידה במערכת החוש. ריפוי בעיסוק יכול לסייע לקשישים לגלות עצמאות. אנשים העוסקים בתחום ריפוי בעיסוק נדרשים לאבחן את נקודת הקושי של האדם כדי לסייע לו להתמודד עם הקשיים שהוא חווה. ריפוי בעיסוק מתייחס לפעילויות שונות כגון, טווח תנועה, קורדינציה ועוד.
·         התאמת הפעילות לחולה - אנשים העוסקים בחום ריפוי בעיסוק אחראים על התאמת הפעילות לחולה. על ידי התאמת הפעילות לחולה המרפאים יכולים להגביר את רמת התפקוד של המטופל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה