יום חמישי, 29 במרץ 2012

מהם תחומי ההתמחות של קלינאית תקשורת


פסיכולוג קליני - מי נחשב כזה?
קלינאית תקשורת היא בוגרת תואר ראשון בתחום קלינאות תקשורת ועליה להשלים שנה של הדרכה מפי קלינאי תקשורת מנוסה בתחום. בסיום התואר חלקם עובדים במחקר, אחרים בהוראה, אחרים עובדים בקליניקה תחומי ההתמחות של קלינאית תקשורת הם: הפרעות בשפה. השפה כוללת כמה תחומים עיקריים האחד, הפקה השני, הבעה. קשיים של שפה יכולים לנבוע ממספר סיבות כמו למשל, בעיות קורדינציה.
 
כיצד פסיכולוג קליני יכול לעזור לכם
האם פסיכולוגים יכולים לעזור לי? ודאי שכן!
במידה ואתם סובלים מדיכאון, פסיכולוג קליני יכול לעזור לכם. דיכאון נחשבת למחלה ממנה סובלים אנשים רבים. לא מעט אנשים עוברים בחייהם תקופה של דיכאון במהלכה הם זקוקים לעזרה מקצועית. רבים מהאנשים שפונים לקבלת טיפול מגורם מקצועי מצליחים להתגבר על תקופת הדיכאון. פסיכולוג קליני יכול  לשוחח עם המטופל על הבעיות השונות בחייו ולגרום להם להתמקד בדברים שהיו רוצים לשנות. 

פסיכולוגים וביטוח אחריות – כדי שלא יתבעו אתכם
פסיכולוגים זקוקים לביטוח אחריות המהווה הגנה עבורם. פסיכולוגים במסגרת עבודתם צריכים להבין את נפשם של המטופלים ואופן התנהגותם. פסיכולוגים יכולים לעשות שימוש בכלים שונים שרכשו במסגרת הלימודים כדי להביא לשיפור במצב הרוח של המטופלים. מדי יום פסיכולוגים שומעים מידע רגיש, ובשל כך הם חשופים בפני תביעה בגין רשלנות רפואית מצידם על גרימת נזק למטופלים. פסיכולוגים מחויבים ברישיון עיסוק מקצועי אולם, לא חסרים רמאים שהציגו את עצמם כפסיכולוגים. אנשים שמציגים את עצמם כפסיכולוגים למרות שזהו לא תחום עיסוקם חשופים לתביעה רפואית. בנוסף, פסיכולוגים שהפרו את חיסיון רופא מטופל חשופים בפני תביעה. תביעה בגין רשלנות רפואית לא מסתיימת בזיכוי המטופל באופן מייד, אלא חובת ההוכחה מצד המטופל להוכיח לבית המשפט כי נגרם לו נזק, לשם כך יש צורך בחוות דעת של פסיכיאטר.

תגובה 1:

  1. אני לא חושבת שפסיכולוגים חשופים לתביעות רשלנות רפואית יותר מכל רופא אחר. ייתכן שאף פחות משום שיותר קשה להוכיח פגיעה של פסיכולוג על נפשו של מטופל מאשר להוכיח פגיעה פיזיתש נגרמה כתוצאה מניתוח או טיפול רפואי רשלני

    השבמחק