יום חמישי, 29 במרץ 2012

מתי טיפול משפחתי נדרש


·         בעת תקופה של משבר- כאשר אנשים מתמודדים עם משברים כמו למשל, מוות במשפחה, בעיות בריאות, אובדן עבודה ועוד.
·         תפקוד משפחתי לקוי - טיפול משפחתי נדרש כאשר יש מחלוקות בין ההורים לילדים.
טיפול זוגי - למה לא בעצם?
·         בעיות של בני נוער בגיל ההתבגרות - גיל ההתבגרות נחשב לתקופה קשה הן להורים והן למתבגרים. הורים רבים לא יודעים כיצד לנהוג במקרה של שינוי בהתנהגות. לצורך כך הם יכולים לפנות לקבלת טיפול משפחתי.

מה היתרונות של טיפול זוגי בשיטת אימגו  
טיפול פסיכולוגי - כל אחד יכול
שיטת אימגו היא שיטה המבוססת על ראייה של יחסים בין בני זוג כמייצגים את מערכת היחסים הראשונה בילדות על כל הזיכרונות הטובים והרעים. טיפול בשיטת אימגו מבוסס על יצירת דיאלוג בין בני הזוג, בצורה הזאת הם נחשפים לקשיים ולבעיות של כל אחד מהם וכתוצאה מכך הופכים להיות סבלניים. טיפול זוגי בשיטת אימגו מאפשר לבני הזוג להיות קשובים ולהפגין סלחנות כלפי התנהגות מסוימת. טיפול בשיטת אימגו מבוסס על ההנחה כי אם בני הזוג יבינו את מקור הטעויות הם יוכלו לתקן אותם במהירות רבה וליהנות מזוגיות תומכת. 

מה נדרש להצלחת טיפול פסיכולוגי
אנשים מגיעים לטיפול פסיכולוגי במטרה מסוימת והיא למצוא פתרון לבעיות המטרידות אותם בחיי היומיום. במהלך הטיפול המטפל צריך להיות משוחרר וגלוי לחלוטין עם המטפל, כך הטיפול יהיה אפקטיבי יותר. הצלחת טיפול פסיכולוגי מבוססת על יצירת אמון בין המטופל למטפל.

תגובה 1:

  1. תמיד היה לי ספק בטיפולים הפסיכולוגיים. לא כל כך האמנתי שהם יכולים לעזור לי. אבל ברגע משבר במשפחתי פנינו לטיפול משפחתי ברשת ת.ל.ם http://www.telem.org.il/. הטיפול לקח כמה חודשים, דרש מאיתנו הרבה השקעה וזמן, אבל הוא הצליח. המשבר מאחרינו!

    השבמחק