יום חמישי, 29 במרץ 2012

מהו אבחון פסיכודידקטי?


אבחון פסיכודידקטי מטרתו לזהות קשיים אצל תלמידים הנובעים מליקויי למידה. בהתאם לתוצאות האבחון המאבחן ימליץ על תוכנית לימודים מתאימה לצרכים של הילד. אבחון פסיכודידקטי ניתן לערוך מגיל צעיר, והוא בודק בנוף ליכולות לימודיות גם אינטליגנציה חברתית. כלומר, האם המטופלים מגלים קושי להשתלב בסביבה, האם יש הם מגלים קושי להסתדר במסגרת חברתית.
אבחון פסיכודידקטי עורכים בגיל צעיר


מהו הטיפול בתסמונת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
·         ריטלין - התרופה מתחילה לפעול לאחר כחצי שעה. ברוב המקרים כדאי ליטול את התרופה בשעות הבוקר לפני תחילת הלימודים. במקרים מסוימים ישנם רופאים שממליצים לקחת את התרופה גם בשעות אחר הצהריים.
·         טיפול תזונתי - מחקרים מצאו כי ילדים הסובלים מדבר כמו הפרעת קשב וריכוז ניזונים מרמה גבוה של סוכר. מזונות הכוללים רמה גבוה של סוכר לא צריכים להיות בתפריט, אלא מאכלים איכותיים כמו סלטים טריים, לחם מלא ועוד.
·         שיטת ביופידבק - פירוש השיטה הוא משוב של הגוף כלומר, הילד מתחבר לאלקטרודות, ואלה מראות את מה שמתרחש בגופו של הילד את כל התהליכים הפנימיים שהוא עובר כמו כעס, תשישות ועוד.
מי צריך ללכת אל פסיכיאטר?

מתי יש להיעזר בשירותיו של פסיכיאטר לילדים
התנהגות שונה אצל הילדים צריכה להדליק להורים נורה אדומה. אם הילד לא עוסק בתחביבים שלו כמו בעבר, והוא לא מסתובב עם הילדים שהיה נוהג להסתובב איתם בעבר, הרי ההתנהגות שלו השתנתה. לעיתים ילדים מרגישים לא בנוח לשתף את הוריהם בשינוי שחל בהם. כאשר הורים מבחינים בשינוי יש צורך להיעזר בשירותיו של פסיכיאטר. בתקופת הכשרתו פסיכיאטר נחשף לסוגים שונים של טיפולים כמו למשל, ביופידבק, טיפול בהיפנוזה. חשוב לדעת כי פסיכיאטר לא רק מספק תרופות בהכשרתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה